Hekla, qualificat per alguns sectors com la ‘nova RAF’, reivindica el sabotatge de les vies fèrries a Berlín

Nota: Article publicat al web del Setmanari DIRECTA el 12 d’octubre de 2011

Primer va ser el passat dilluns 10 d’octubre quan treballadores de Deutsche Bahn (DB) -la companyia ferroviària alemanya-, van trobar diversos objectes desconeguts a les vies prop del túnel d’entrada de l’estació central de Berlín (Hauptbahnhof) que van resultar ser set dispositius incendiaris, que per raons que es desconeixen no van arribar a explotar. El trànsit de trens entre la capital, així com en l’Estat federat de Brandenburg va quedar alterat i interromput per llargues hores. La troballa va ser feta unes hores després de l’atac incendiari contra la via ferroviària Berlín-Hamburg. Els dispositius es van incendiar a primera hora del matí entre les estacions de Brieselang i Finkenkrug, a 30 kilòmetres al nord-oest de Berlín, destruint els cables de senyalització i aturant el servei ferroviari. Després va ser durant el plujós dimarts 11, quan de nou empleades de DB van tornar a trobar en una caseta de transformadors prop de l’estació central de Berlín i prop de les estacions de metro de Grünau i Bornholmer Straße, més dispositius incendiaris. I després dimecres 12, quan varis dispositius es van incendiar a l’estació berlinesa de Staaken, danyant la línia ferroviària en direcció a Hannover i Wolfsburg, i es van trobar més ginys repartits per la ciutat. Segons les autoritats polítiques, els artefactes incendiaris eren gairebé idèntics en tots els casos. Els dispositius incendiaris estaven dirigits específicament contra l’equip sensible de la via fèrria, en especial a les canonades i als cables elèctrics.

El sabotatge a les vies del tren va ser reivindicat, el mateix dilluns a Indymedia, per un grup antimilitarista anomenat ‘Comitè de Recepció Hekla – Iniciativa per més erupcions socials’. Hekla, nom que prové d’un volcà islandès, explica en el seu comunicat que amb aquesta acció té com a objectiu protestar contra la impopular missió de l’exèrcit alemany a Afganistan, l’exportació d’armament, la fam a Somàlia i la venda de tancs del govern d’Angela Merkel a l’Aràbia Saudita. Així mateix, Hekla exigeix l’alliberament del soldat nord-americà Bradley Manning, que es troba a la presó, en aïllament, a l’espera de judici militar acusat per l’exèrcit del seu país d’haver filtrat 250.000 documents secrets a Wikileaks i del vídeo de l’exèrcit dels EUA on es veu com un dels seus helicòpters mata a civils i periodistes a Bagdad.

Els incendis deliberats, així com la crema de cotxes de gamma alta per motius polítics, no són inusuals a la capital alemanya. Nogensmenys, el sabotatge té similituds amb altres perpetrats anteriorment. Al maig passat, la xarxa ferroviària de Berlín va patir un sabotatge similar, al sistema de cablejat de l’estació d’Ostkreuz, que va paralitzar la circulació dels trens de rodalies, regionals i de llarga distància a la regió. En aquella ocasió, com ara, el comunicat de l’autoria de l’atac va ser signat amb el nom d’un volcà islandès contra l’ocupació d’Afganistan. El grup en qüestió va ser El Soroll de l’Eyjafjallajökull. Els núvols de cendres de l’Eyjafjallajökull van paralitzar el trànsit aeri durant la primavera de 2010 a les zones del nord i centre d’Europa. També durant el transport de residus nuclears pel tren Castor, al febrer de 2011, les vies del tren van ser sabotejades en el recorregut cap a la central de Greifswald a l’alçada d’Oranienburg. I al novembre de 2010, després d’un incendi d’origen elèctric a les vies del metro al barri berlinès de Neukölln i l’atac a un vehicle del grup Siemens, el grup antinuclear Comando Sébastien Briat, va reivindicar el sabotatge.

Pel conseller d’Interior de Berlín Ehrhart Körting, del partit socialdemòcrata SPD, els incendis són un clar cas de vandalisme i criminalitat. Per alguns membres de la formació democratacristiana CDU, com el conseller de l’Interior de l’Estat federat de Baixa Saxònia Uwe Schünemann, el sabotatge a DB és una forma de terrorisme, comparable a les accions que grup guerriller urbà Cèl·lules Revolucionàries (Revolutionären Zellen, RZ) -conegut internacionalment després de l’Operació Entebbe- va portar a terme durant els anys 70 i 80. En canvi pel president del sindicat de la policia (GdP) Bernhard Witthaut, Hekla és la nova Fracció de l’Exèrcit Roig (RAF): “el terrorisme de RAF també va començar només amb incendis. Més tard, persones van morir”. Pel tabloide sensacionalista Bild, Hekla, a ritme psicòticament hitchcockià, també és la nova Baader-Meinhof. Pel ministre federal de Transports Peter Ramsauer, de la bavaresa CSU és terrorisme d’esquerres. Per la seva banda, el ministre de l’Interior alemany Hans-Peter Friedrich (CSU), ha ordenat reforçar els controls en els 34.000 kilòmetres de línies de ferrocarril a nivell estatal. El debat, ara per ara, es centra en l’acció policial per enxampar a Hekla, poc en el per què i el contingut del comunicat.

Dijous 13 d’octubre, per quart dia seguit, les autoritats descobreixen dispositius incendiaris a les vies fèrries. En aquest cas, entre les estacions de Südkreuz i Priesterweg.

La policia inspecciona un dels llocs sabotejats en línia Berlín-Hamburg. Foto: schroeder

Anuncis

2 pensaments sobre “Hekla, qualificat per alguns sectors com la ‘nova RAF’, reivindica el sabotatge de les vies fèrries a Berlín

  1. Retroenllaç: Destapada una xarxa neonazi amb connexions amb els serveis secrets alemanys | eurosuso

  2. Retroenllaç: Destapada una xarxa neonazi amb connexions als serveis secrets alemanys | eurosuso

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s